6 porannych rytuałów na przyspieszenie metabolizmu

Zacznij swój poranek od kilku prostych trików, które sprawią, że poczujesz się lepiej, twój metabolizm przyspieszy, a boczki znikną! Oto moje metody.

Sprawna przemiana materii jest kluczem do szczupłej sylwetki. Pewne nawyki mogą ją spowalniać lub przyspieszać. Wprowadzenie do porannych czynności kilku modyfikacji sprawi, że metabolizm ruszy z kopyta i utrzyma się na chodzie przez cały dzień.

1. Pij ciepłą wodę z cytryną zaraz po przebudzeniu

Nie rób kwaśniej miny! To naprawdę działa! Szklanka ciepłej wody z sokiem z cytryny nie tylko przyspieszy metabolizm, oczyści układ trawienny, ale także ma szereg innych właściwości prozdrowotnych.

Pisałam już o tym tutaj: Woda z cytryną o poranku! Eliksir zdrowia

2. Ustaw budzik odrobinę wcześniej

To może być trudne, wiem. Jednak wczesne wstawanie przyspiesza metabolizm oraz daje ciału czas na przystosowanie się do całodziennej aktywności. A tobie dodatkowe minuty na perfekcyjny make-up. ;) Ten nawyk poniekąd wymusza również wcześniejsze układanie się do snu, co również zadziała na twoją korzyść.

4. Na śniadanie zjedz dwa jajka, dowolnie przyrządzone

Jajka są doskonałym produktem spożywczym, którzy przyspiesza przemianę materii. Nie ma znaczenia w jaki sposób je przygotujesz. Białko w nich zawarte nie tylko odżywi organizm, da poczucie sytości, ale także wspomoże odchudzanie. Ponadto pamiętaj, że śniadanie do absolutna podstawa, by organizm sprawnie zamieniał przyjmowany pokarm na energię.

5. Przygotuj sobie drugie śniadanie

Na pierwszym śniadaniu się nie kończy! Jak zapewne wiesz, powinniśmy spożywać pięć niewielkich posiłków dziennie, by regularnie dostarczać organizmowi paliwo do działania. Jest to o wiele lepsza metoda niż spożywanie na przykład trzech obfitych posiłków. Duże i rzadkie posiłki dają naszemu organizmowi sygnał, że powinien magazynować jedzenie na „czarną godzinę”. Tym magazynem najczęściej będą boczki, biodra, brzuch, pupa lub uda. Niestety.

Nie masz pomysłu na drugie śniadanie do pracy lub szkoły?
A może warzywno-owocowy koktajl?
Green smoothie na 3 sposoby

6. Praktykuj jogę co najmniej 15 minut

Regularna aktywność fizyczna to absolutna podstawa, jeśli zależy ci na sprawnie nieaukcjonującym metabolizmie, a co za tym idzie – szczupłym i zgrabnym ciele. Zacznij dzień od porannej sesji jogi. Mogą to być na przykład Powitania Słońca A i B, wykonane po 5-6 razy każde. Na początku może być trudno zmotywować się do ćwiczeń tuż po przebudzeniu, lecz już po pierwszym tygodniu stanie się to poranną rutyną. Efekty w postaci nowej dawki energii oraz dobrego samopoczucia zadziałają motywująco. Kto rano wstaje, ten wskakuje na matę w piżamie! ;)

Facebooktwittergoogle_pluspinterest


Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie