AcroYoga – moja nauka latania!

Czym jest AcroYoga? To specyficzna forma ruchu, bazująca na jodze z elementami akrobatyki lub odwrotnie. W środowisku nazywana po prostu „lataniem”. Chcecie spróbować? Uważajcie, to wciąga!

Zacznijmy od początku, czyli od teorii. Podstawowa grupa osób ćwiczących powinna składać się z trzech osób. Każda z nich ma swoją określoną rolę.

Role w AcroYodze:

  • flyer – osoba „latająca”,
  • baza – osoba bazująca, podnosząca, zwykle leżąco na podłodze i utrzymująca flayera,
  • spotter – osoba asekurująca, dbająca o bezpieczeństwo, niezwykle ważna podczas ćwiczeń.

Dobrze jest wymieniać się rolami w obrębie grupy. Tak by flyer również wiedział, jak bazować, a baza, by potrafiła „latać”. Taka wymiana ról pozwala doskonalić pracę zarówno w zakresie „latania”, jak i bazowania.

Moje początki

Po raz pierwszy z AcroYogą zetknęłam się jakieś dwa lata temu, lecz był to jedynie epizod zainicjowany przez instruktorkę podczas sesji jogi. Było, minęło, lecz nie dawało mi spokoju. Oglądałam mnóstwo zdjęć i filmików z AcroYogą w Internecie i nie posiadałam się z zachwytu! Niezwykła sprawność, gibkość, spryt i harmonia ruchu – wyglądało to bardzo kusząco!

Zobacz inspirujący filmik: AcroYoga – niesamowite video!

Około dwóch miesięcy temu zaczęłam na poważnie ćwiczyć AcroYogę. Muszę przyznać, że na początku musiałam stoczyć sporą walkę ze strachem. AcroYoga wymaga zaufania do osoby, z którą się ćwiczy. Zatem bez względu, czy znasz tę osobę czy nie, musisz jej zaufać. Musisz zaufać także swojemu ciału. Choć na początku ciało nierzadko się gubi, a nawet blokuje przed nową formą aktywności fizycznej (wykonywaną nierzadko wbrew na przekór grawitacji), to jeśli się nie przełamiesz, z AcroYogi klops. Ten etap zajął mi kilka spotkań. Później poszło już z górki.

Zalety AcroYogi:

  • połączenie jogi z akrobatyką, czyli trochę korzyści z jogi i trochę zabawy z akrobatyki;
  • doskonalenie równowagi ciała i ducha,
  • aspekt integracyjny – AcroYoga zbliża ludzi!
  • świetna zabawa, w czasie której czas płynie bardzo szybko, a efekty dla ciała są świetne (zbędne kilogramy same znikają!).

Podstawowe pozycje AcroYogi

Nadal się uczę, lecz już teraz mogę Wam pokazać kilka podstawowych pozycji:

1. Liść

Liść - pozycje AcroYogi

2. Frontbird

AcroYoga - frontbird

3. Wesoły Budda ;)

Wesoły Budda - pozycje AcroYoga

4. Tron

Tron - pozycje AcroYogi

I moje ulubione stanie na rękach, lecz to już propozycja dla nieco bardziej zaawansowanych:

AcroYoga - pozycje

Stanie na rękach - AcroYoga

I ostatnie, lecz nie próbujcie tego w domu.

AcroYoga - stanie na rękachP.S. Pozdrowienia dla Izy – mojej wspaniałej Bazy. :)

Jak Wam się podoba AcroYoga? :)

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie