Budyń z siemienia lnianego

Doskonałe, zdrowe, pyszne i proste w przygotowaniu danie, które może stanowić pożywne śniadanie lub słodki podwieczorek. Posmakuje dorosłym łasuchom, a dzieci będą za nim wprost przepadać.

Zobacz też: Carpaccio z buraka – wegetariański hit

Składniki:

– pół szklanki mleka roślinnego (sojowego, kokosowego lub ryżowego)

– 1,5 łyżki mielonego siemienia lnianego

– 1 dojrzały banan

– 1-2 daktyle, by dodać budyniowi słodyczy

– 1 łyżka masła orzechowego

– garść orzechów włoskich

Budyń z siemienia lnianego - składniki

Przygotowanie:

Aby przygotować budyń, należy uprzednio zalać siemię lniane mlekiem roślinnym i pozostawić na kilkanaście godzin (lub na noc) w lodówce. Po namoczeniu siemię lniane nabierze konsystencji kleiku. Masło orzechowe należy zmiksować z bananem, a następnie dodać do mleka z siemieniem lnianym i wszystko raz jeszcze dokładnie rozdrobnić mikserem do uzyskania gładkiej konsystencji budyniu. Aby dodać budyniowi słodyczy, można dodać do niego 1-2 daktyle. Dzięki temu uzyskamy słodki deser bez dodatku cukru. Do gotowego budyniu można dodać ulubione orzechy np. włoskie. Smacznego!

Jak zrobić budyń z siemienia lnianego?

 

Warto wiedzieć:

Siemię lniane zaliczane jest do polskich tzw. superfoods ze względu na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, a także witaminy E, białka, potasu, cynku oraz innych dobroczynnych dla zdrowia substancji. Siemię lniane działa osłonowo na przewód pokarmowy, wspomaga walkę z zaparciami oraz wspomaga odchudzanie.

 

Przepis powstał na zlecenie portalu Joga-joga-pl, z którym współpracuję. Znajdziecie go również tutaj.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie