Dziecko (Balasana)

Szukasz błogiego relaksu, wypoczynku po zabieganym dniu oraz ulgi dla bolących pleców? Poczuj się bezpiecznie i spokojnie jak dziecko w łonie matki. Balasana przyniesie odpoczynek dla ciała i umysłu.

Pozycja Dziecka (Balasana) to doskonała pozycja relaksacyjna, która może być stosowana w różnych okolicznościach, np.:

  • jako pozycja początkowa przed praktyką jogi, by wyciszyć umysł i skupić uwagę na „tu i teraz”;
  • jako przerywnik pomiędzy poszczególnymi pozycjami w sekwencji, szczególnie gdy ciało domaga się chwili odpoczynku lub praktyka składa się z asan, które są bardzo wymagające;
  • na koniec praktyki jogi, by po prostu dać ciału odpocząć po intensywnym wysiłku fizycznym;
  • jako samodzielna pozycja relaksacyjna, praktykowana w chwilach dużego stresu lub wieczorem, tuż przed snem, czyli zawsze wtedy, gdy chcemy wyciszyć myśli i odetchnąć.

Stopień trudności: łatwa, odpowiednia dla początkujących

Korzyści: całkowity relaks i wyciszenie napięć, obniżenie poziomu stresu, przynosi ulgę w bólach pleców, pozwala obserwować oddech i skupić się na nim, uelastycznia okolice bioder, ud i kostek

Uwaga! Wykonywanie pozycji nie jest wskazane w czasie ciąży oraz przy problemach z kolanami, w tym drugim przypadku można po prostu położyć na brzuchu, zupełnie płasko na macie.

Jak wejść w pozycję?

Rozpocznij od klęku podpartego. Następnie połącz paluchu stóp, jednocześnie układając kolana na szerokość bioder. Z wdechem obniż pośladki na pięty, jednocześnie wyciągając ramiona jak najdalej przed siebie, wolno przesuwając je wzdłuż maty. Ułóż czoło na macie. Oddychaj swobodnie.

Pełny wariant pozycji to wersja z ramionami ułożonymi wzdłuż tułowia. Wówczas pozwalamy ciału zupełnie spłynąć, odpocząć i zregenerować siły.

Wskazówka: Gdy odczuwasz dyskomfort w kolanach lub nie jesteś w stanie dotknąć pośladkami do pięt możesz ułożyć skrzyżowane ręce pod głową, ewentualnie wspomóc się kostką lub złożonym kocem, dzięki czemu pozycja stanie się wygodna.

Z pozycji Dziecka możesz łatwo przejść do pozycji Psa z głową w dół

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie