Frittata z jarmużem – idealna po treningu

Frittata, czyli zapiekany omlet z dodatkiem superzdrowego jarmużu to proste i szybkie danie, które idealnie sprawdzi się jako posiłek po treningu. Oto przepis na pyszną jarmużową frittatę.

Znacie to uczucie, gdy po intensywnym wysiłki fizycznym wpadacie do domu i macie ochotę zjeść dosłownie wszystko, co znajduje się w lodówce i tajnej skrytce na słodycze? Ja też je doskonale znam. ;) Co jeść po treningu, by było rozsądnie, smacznie i zdrowo?

Dietetycy zalecają uzupełnienie białka, które przyspieszy budowę i regenerację mięśni. Ważne jest także dostarczenie organizmowi witamin oraz soli mineralnych, które tracimy podczas wysiłku fizycznego. Doskonałym połączeniem jednego i drugiego będzie miks jarmużu i jajek w postaci szybkiej frittaty.

 Jarmużowa frittata podawana z pomidorkami koktajlowymi oraz lekkim dipem czosnkowym

omlet z jarmużem - składniki

Potrzebne składniki:

  • garść świeżego jarmużu
  • 3-4 jajka
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • odrobina oliwy z oliwek
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz
  • czosnek
  • jogurt naturalny

przepis na frittatę z jarmużem

Sposób przygotowania:

Jarmuż wraz z przypawani należy podsmażyć na oliwie z oliwek przez około 2 minuty. Następnie dodajemy do niego jajka i całość wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni na około 15-20 minut. Frittata jest gotowa, gdy jajka się zetną.

W czasie zapiekania frittaty przygotowujemy szybki dip, dodając do jogurtu naturalnego jeden ząbek czosnku oraz pieprz i sól.

dip jogurtowo-czosnkowy

Podajemy z pomidorkami koktajlowymi. Smacznego!

frittata z jarmużem - przepis

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie