Pies z głową w górę (Urdhva Mukha Svanasana)

Pies z głową w górę to kolejna po psie z głową w dół podstawowa pozycja jogi, inspirowana zachowaniem psa wybudzonego z drzemki. Rozciągnięcie zastanych mięśni – ze szczególnym uwzględnieniem górnych partii ciała – następuje przez wydłużenie całego ciała od stóp aż po głowę. Pies z głową w górę jest jednym w elementów sekwencji powitania słońca, czyli potocznie mówiąc jogicznej rozgrzewki, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by praktykować ją odrębnie.

Stopień trudności pozycji: łatwa – odpowiednia dla początkujących

Korzyści: uelastycznia i rozluźnia kręgosłup, wzmacnia ręce i barki, usuwa bóle pleców, wspomaga krążenie krwi w okolicach miednicy, rozciąga kostki, dodaje energii i usuwa zmęcznie

Jak wejść w pozycję?

Połóż się na macie na brzuchu, układając nogi na szerokość bioder, stopy płasko grzbietami na macie. Następnie zegnij ręce w łokciach i ułóż je jak najbliżej talii. Dłonie ułożone są dokładnie na wprost, równolegle do brzegów maty. Z wdechem wyprostuj łokcie, unosząc tułów i głowę do góry. Oddal barki od uszu. Ściągnij łopatki. Całe ciało jest uniesione nad matą, dotyka jej jedynie grzbietami stóp i wnętrzami dłoni. Oddychaj spokojnie. Pozostań w pozycji pięć oddechów. Następnie połóż się płasko na macie lub przejdź do psa z głową w dół.

Pozycja pozwala na szybkie rozciągnięcie i pozbawienie napięcia kręgosłupa. Doskonale sprawdza się w momentach, gdy potrzebujemy „rozprostować kości” na przykład po długim siedzeniu w tej samej pozycji, podczas pracy przy komputerze czy w czasie wielogodzinnej podróży.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:
   •   polub profil fit-joga na Facebooku
   •   podejrzyj na Instagramie